יום שני, 25 בנובמבר 2013

ילדות בנות 15 ואייל גולן. או: איך גם אני לקחתי חלק בשני הצדדים של הניצול הזה.

אני חושב שיש שני דברים שנותנים לי נקודת מבט שונה על תופעת הזמר מפורסם מזמין ילדות למסיבות קריוקי. הראשון - הייתי במסיבות קריוקי. גם במובן הסוטה של מסיבות קריוקי (שזה אחלה) וגם במסיבות קריוקי רגילות (שזה אפילו יותר טוב!). השני - גם אני הייתי חרא לאנשים שרצו לשכב איתי וגם אני עד היום נותן לאנשים להתנהג אלי כמו חרא כי אני רוצה לשכב איתם.
הנקודה הפרובוקטיבית שלי לסיפור הזה היא פשוטה: ילדות בנות 15 כן יודעות מה הן עושות. הן רצו לשכב עם אייל גולן. הן יכולות להגיד ״לא״. אני אתן לכם רגע לקרוא לי מטומטם. קדימה, תוציאו הכל, אני לא מבין כלום, אני חזיר, אני טיפש, אני פרובוקטור (צודקים לגמרי). סיימתם? יופי, בואו נמשיך.
נקודה ראשונה - אייל גולן עבר (לכאורה) על החוק. שום דבר עוד לא הוכח, אבל ממה שמסתמן הוא שכב עם נערה בת 15, יותר מאחת אפילו. למזלנו יש את מערכת המשפט הנהדרת של מדינת ישראל שקבעה שילדה בת 15 לא מסוגלת, גם אם היא רוצה, להסכים ליחסי מין עם אדם בגילו של מר גולן ועל כן זו עבירה על החוק. אני לגמרי מסכים עם החוק הזה, אני בהחלט שהמדינה תקבע אם אייל גולן עבר על החוק ותקבע את עונשו בהתאם. אבל החוק זה הדבר שהכי פחות מעניין אותי בכל הסיפור הזה.
זה מה שמטריד פה? שהיא קטינה? ואם היא הייתה בת 17, אז זה הופך את העניין לבסדר? מה שמביא אותי לנקודה השנייה - אייל גולן חלאה. מה שהוא עשה מטריד לא כי זו עבירה על החוק, אלא כי זו התנהגות נוראית. לא כי היא ילדה, אלא כי ברור שהיא ניצל את ההשפעה שלו עליה בתור סלב (ובואו נקווה שלא, אבל אולי גם בתור איש עם כסף) כדי להביא אותה לאורגיות. גם כשזה חוקי לגמרי, זה עדיין ממש דוחה. כשאומרים ״היא לא מבינה כלום כי היא בת 15״, רומזים, גם אם לא במודע, שמישהו בת 17 כבר יכולה להחליט בראש צלול שאורגיה עם אייל גולן זה מה שמתאים לה עכשיו.
אז לאן אני חותר? לבטל את כל האורגיות בעולם? חס וחלילה. כל מה שאני מבקש זה שנסתכל על הדברים בצורה מורכבת. כי הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות עם הסיפור הזה, הוא להפוך אותו לעניין של שחור ולבן. הרי גם אני, גם היום, מאבד שליטה נוכח בחורים יפים ולפעמים המרושעים שבהם גם מנצלים את זה. האם זה הופך אותם לאנסים? האם זה הופך אותי לקרבן? וגם אני עשיתי את זה. גם אני ניצלתי ילד בן 20 (ואמנם אני רק בן 25, אבל הוא היה כזה ילד!) רק כי הרגשתי בודד וכי יכולתי. לא הזמנתי אותו למסיבת קריוקי, אבל כן קראתי לו אלי כל לילה ונתתי לו לקרוא לי חבר שלי בזמן שהמשכתי לצאת עם אחרים. ואמרתי שוב ושוב, אולי בעיקר לעצמי, שהוא ילד גדול, שהוא לקח את ההחלטות שלו לבד. אבל פגעתי בו, וזה לא בסדר. ולא צריך בית משפט כדי שיגיד לי את זה.
אז פגעתי בו, זה אומר שצריך לכלוא אותי? בתור ילד בן 20 הוא בסוף צריך להתמודד עם זה לבד. האחריות הזאת לא הופיעה בבת אחת כשהוא היה בן 16, ולכן גם כשהוא היה בן 20, עדיין יש גם לי קצת אחריות. כך האחריות לא נעלמת בבת אחת בגיל 16 פחות יום. כן, ילדה בת 15 כבר יודעת מה היא עושה. היא כנראה הבינה שהיא הולכת לשכב איתו. אולי רק קצת, אבל צריך לומר את זה. החוק לא צריך לעשות את ההבחנות האלה, אבל אנחנו כן. לא בשביל אייל גולן, הוא עדיין איום ונורא. בשביל הרבה אנשים אחרים, שנמצאים בסיטואציות חוקיות לגמרי והגיוניות לחלוטין ועדיין קצת מנצלים את האדם שמולם, כי קשה להגיד ׳לא׳ כשמישהו כל כך יפה/נערץ/עשיר מציע לך לבוא איתו. אולי זה לא תמיד בלתי חוקי, אולי קשה לשים את האצבע על למה זה לא בסדר, אבל זה מסריח, ובסוף מישהו נפגע.
ואולי אם היו אומרים את זה, אז מישהו היה טורח להגיד לאנשים שאפילו שכבר הייתי בן 19, עדיין לא ידעתי מה אני עושה, לעזאזל! אז מה אם החוק מרשה?! הם לא ראו שאני מבולבל? שאני מחפש אישור? שאני מרגיש רע עם עצמי הלילה ואלך עם כל אחד שאני חושב שיגרום לי להרגיש טוב?! ואי אפשר להגיש כתב אישום נגד אף אחד, כי הכל חוקי. וגם לא צריך. רק צריך להיות קצת יותר מודע לכמה אפשר לנצל אנשים אחרים, גם אחרי שהם עוברים את גיל 18. החוק הוא לא מה שמשנה פה. כי אם אומרים למישהו שבגיל 15 האדם שמולו לא מבין כלום, אז בגיל 19 הוא מבין הכל. אבל אם נגיד שבגיל 15 הוא מבין ממש מעט, אבל עדיין מבין קצת, אז אולי אנשים יזכרו שבגיל 19 הוא מבין קצת יותר, אבל עדיין לא הרבה.

אני לא אתקן את העולם דרך הטור הזה. אני לא אתקן את הבעיות שיש לבנות ששכבו עם אייל גולן, שהיו להן לפני ושנוצרו להן אחרי. אני לא אפתור את כל בעיות ההטרדה המינית בקהילה. אבל בחייאת, פעם הבאה שמישהו רוצה לשכב איתך, בן 15, או 20 או גדול ממך בשנה. תזכור שזה לא כל כך פשוט. שילד בן 15 קצת יודע מה הוא עושה ומי שמולך אולי קצת לא יודע מה הוא עושה. שזה שהוא לא יוכל להגיש נגדך תלונה לא אומר שהוא לא יקום מחר בבוקר וירגיש חרא עם עצמו. וזה כל מה שאני מנסה להגיד פה. ואולי זה מספיק.

תגובה 1:

  1. נקודה שלא חשבתי עליה, אבל בעיקר ניסיתי להתחמק מכל הקשקשת שהעניין של אייל גולן יצר.
    כתוב יפה, אהבתי.

    השבמחק