יום ראשון, 1 באפריל 2012

חלק ב': מה האמת קשורה בכלל? או: למה הומואים ששונאים אותי חושבים שאני שונא את עצמי


אז בחלק א' סיפרתי למה אני כותב פה מה שאני כותב. לא מזמן פרסמתי את הבלוג הזה בפורום של הומואים. ידעתי שהתגובות יהיו צוננות, הרי אני אומר כל מיני דברים יפים יותר ויפים פחות על הומואים. אבל תגובה אחת דווקא הפתיעה אותי. "כתוב טוב" אמרו לי, "אבל מלא שנאה עצמית".

אני לא מלא שנאה עצמית. יש בי קצת שנאה עצמית, במידה בריאה. (לא אוהב את כל האלה שכל כך שלמים עם עצמם שהם גומרים מלהסתכל במראה). מה שבטוח זה שאין לי שום בעייה עם זה שאני הומו. דבר שני: אין בי שנאה גם לאחרים. אין לי שום דבר נגד "הקהילה". בכלל, אני לא מאמין במושג הזה "קהילה". מלא אנשים שהדבר היחיד שמאחד אותם זה האהבה לבולבול. חלקם עושים כל מיני דברים (אני מניח שכולם עושים דברים). על חלק מהדברים יש לי ביקורת. חלק מהביקורת שלי אני כותב פה.

אבל הרבה הומואים לא מכירים במושג הזה של ביקורת על הומואים. (הבהרה: כשאני אומר "הומואים" אני מתכוון לחלק מההומואים. מ-עכ-שיו) הם בטוחים שהומואים מצאו את פסלון החסינות ב”השרדות” של החיים. הם מחזיקים את האמת היחידה והמוחלטת ותמיד צודקים בכל מה שהם עושים. הם לעולם לא פוגעים ברגשות של אף אחד, אלא רק נפגעים. הם תמיד בסדר. הם לא רק בסדר אלא גם ממש מסכנים ולכן לעולם לא טועים בכלום. אם יש לי משהו רע להגיד זה רק כי אני בכלל לא יודע על מה אני מדבר. "אבל אני הומוהייתי שם וחזרתי כדי לספר!" אני מוחה מולם. "כן" הם יגידו, "אבל זה רק כי אתה מלא שנאה עצמית". זה לא שהם לא אוהבים את מה שאני אומר. לא איכפת להם מה אני אומר. איכפת להם שאני לא חושב שבעולם של ההומואים הכל (כמה אירוני) ורוד. אין סיכוי שאני מבין ובכל זאת חושב דברים רעים. כנראה שהכל זה דברים שאני שונא בעצמי.

דוגמה? בואו נדבר על מצעד הגאווה. בעצם, בואו נדבר על לדבר על מצעד הגאווה. כמה הומואים מוכנים בכלל לנהל איזה דיון של בעד ונגד? יש כאלה, אבל מעט והם זוכים לזלזול ובוז. מצעד הגאווה הוא התגלמות הצדק וכל אמירה שבאה לערער על כך היא גזענית הומופובית ואם אפשר לקשר את זה גם לימין, לביבי ולחרדים אז בכלל טוב. אני לא אומר שמצעד הגאווה הוא רע. אני רק אומר שמותר לאנשים להתווכח. הומואים לא ינהלו איתך דיון על מצעד הגאווה. הם יסבירו לך למה אתה טועה, ואולי גם פרימיטיב וחשוך. אם לא תסכים זה רק כי אתה מלא שנאה. ואם אתה הומו אז זו שנאה עצמית.

וזו דוגמה אחת מיני רבות. אתם מסוגלים לדמיין דיון אמיתי עם גל אוחובסקי על זכותם של אנשים להישאר בארון? את הראל סקעת אומר שיש בעיות בהתנהגות של הומואים לפעמים? אז אני אגיד את זה. אף אחד לא יסתום לי את הפה בשם העקרונות שלו. זו דעתי על דברים. לפעמים יש דברים שאני לא אוהב כי אני לא אוהב אותם, לא כי אני לא אוהב את עצמי. ואם יש למישהו ב"קהילה" בעייה עם זה הוא מוזמן להגיד לי, לכתוב לי תגובות נאצה בבלוג, לשלוח מכתבי איומים או להפגין נגדי במצעד הגאווה. אבל את היחסים שלי עם עצמי תעזבו בשקט.

4 תגובות:

  1. ירושלמי16, או הילד הרע שבתוכך,

    קודם כל, הגיע הזמן לאמץ זהות דגיטלית אחידה, הפיצול אישיות הזה יכול לבלבל (-:
    דבר שני, עם חלק מהדברים אני מסכים, עם חלקם לא, אבל זה לא משנה יותר מדי כי אני נהנה מהכתיבה שלך, ובגללה אני אהיה פה גם בפוסט הבא. ובכל זאת יש נקודה אחת שאתה מזכיר כבדרך אגב והייתי רוצה להתעכב עליה לרגע.

    "הבהרה: כשאני אומר "הומואים" אני מתכוון לחלק מההומואים. מ-עכ-שיו". הכסת"ח הזה לא עובד, ולא בגלל שאני חושש מכביסה מלוכלכת או מיחסי ציבור גרועים לקהילה הגאה בפרט או להומואים בכלל (ואם תרצה פעם להתווכח על מהי הקהילה הגאה, והאם היא קיימת, זה דיון מעניין בפני עצמו, במיוחד כשאת רוב הטיעונים בעד כבר העלאת בשלושה פוסטים קצרים). הכסת"ח לא עובד מיכוון שהוא מחליש את הטיעון שלך ופוגם באמינות של התיאור.

    אנחנו חיים בעולם מורכב, וניואנסים, דקויות, הם הדרך היחידה לתאר אותו באופן אמין. יש הרבה גוונים שונים לאורח החיים הגאה, ותיאור גורף של הומואים כx או y לעולם לא יוכל להיות מדויק. איך אני יודע? כי אני הומו שניהל לא מעט דיונים של החשיבות של מצעד הגאווה, עם סטרייטים, וכן, גם עם הומואים אחרים. הדיונים האלו אפילו שינו את דעתי. אותו כנ"ל על ההוצאות מהארון של אוחוסבקי. וגם לאטרף, אפילו לאטרף, יש הרבה יותר צדדים מאלו שאנחנו נהנים להתלונן עליהם.

    אני עובד בבר גאה, ולפעמים נפלט לי משהו בסגנון של "שמעו, אני שונא הומואים". זה קורה בעיקר אחרי שאני רק שני גברים דופקים מבטים אחד בשני ערב שלם, אולי אפילו מעיזים לשחרר איזה חיוך, אבל כל אחד רדוף ע"י שדים של אגו נפוח וביטחון עצמי בריצפה, ובסוף הערב הם עוזבים בלי להחליף מילה. אבל ההבדל בין הבדיחה המותסכלת שלי לתיאור האנטרפולוגי שלך קבור ברצינות המשורר.

    אם אתה רוצה לשכנע אותנו במשהו, בין אם זה בטיעון מסוים או רק באמינות של התיאורים, אתה חייב להיות פחות אבסולוטי ויותר מורכב, לזכור שלא כל תגובה בתפוז או בחור בספידו על משאית הם "ההומואים".

    ובגלל שעברו כבר 4 פיסקאות מאז שנתתי לך מחמאה, וזה לא יהיה הוגן בהתחשב בעובדה שבאמת נהנתי מהפוסטים עד עכשיו, אז שוב - כל הכבוד. אני נהנתי ומתכנן לחזור (-:

    השבמחק
  2. קראתי הרבה שטויות בחיים שלי. הסיפור שאתה מספר לעצמך מעורר בי לפחות גיחוך. לו לפחות הבלוג שלך באמת היה חתרני-ביקורתי אז היה מקום לפוסט היללני המעריץ-עצמך ומעניק משמעות לעצמך.

    השבמחק
  3. הכי פאתטי שאתה פחדן אמיתי.

    השבמחק
  4. העיקר שזה מעורר ממך תגובה.
    חבל שאין בה אמירה אמיתית שאפשר להגיב עליה.
    כאילו, אני יכול להגיד "אני לא" אבל זה נראה לי קצת חסר טעם.

    כשיהיה לך משהו אמיתי להגיד, אני פה כדי להקשיב. וגם כדי לכתוב על זה בפוסט הבא שלי.

    השבמחק